TRYGHEDSGARANTI
TRYGHEDSGARANTI
Din tryghed som kunde er vores første prioritet og i en omskiftelig verden er det vigtigere end nogensinde.
- Din rejse og dine penge er altid sikret
- Kan rejsen ikke gennemføres som følge at rejsevejledninger, ændrer vi gebyrfrit din rejse eller det fulde beløb refunderes, afhængig af billettype (oplyses ved bestilling)
- Din rejse en underlagt Pakkerejseloven
- Drømmerejser er 100% danskejet rejsebureau med 43 års erfaring og vi garanterer dig personlig service fra Danmarks mest erfarne rejsekonsulenter
Vi bestræber os altid på at finde gode og fleksibel løsninger i tilfælde af ændringer.
OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL
Her har vi samlet de oftest stillede spørgsmål vedrørende rejser i en ”coronatid”.
-
Er det sikkert at rejse?
Drømmerejser følger Udenrigsministeriets rejsevejledninger, Sundhedsmyndighedernes anbefalinger og er ligeledes i tæt dialog med vores samarbejdspartnere verden over.
Vi anbefaler, at man kun rejser til lande, hvortil der ikke frarådes rejser til.
Orange betyder for vaccinerede gæster at man skal covd-testes ved hjemkomst. Er man ikke vaccineret frarådes udrejse til landet.
Udenrigsministeriet rejsevejledninger
-
Kan jeg bestille rejse til et land, hvor Udenrigsministeriet fraråder at rejse til?
Ja, der er intet i vejen for, at du begynder at planlægge dine fremtidige rejser og bestiller nu. Jo før du bestiller, des billigere er rejsen oftest, og du er godt sikret via vores ”Tryghedsgaranti"
-
Kan jeg afbestille min rejse?
ja, hvis rejsevejledningerne ændrer sig til rød kan rejsen afbestilles, eller ombookes. Det er vores ønske at give dig de bedst mulige betingelser i forbindelse med rejsebestilling. Vores ”Tryghedsgaranti” giver dig størst mulig fleksibilitet og sikkerhed ifm. din rejsebestilling.
-
Hvad skal jeg betale i depositum?
Ved reservation betales depositum på 25% af rejsens pris, medmindre andet oplyses. Se i øvrigt vores almindelige Rejsebetingelser.
-
Er det sikkert at købe rejse hos Drømmerejser?
Drømmerejser er forsikret hos Gouda, og vores medlemskab/registrering i Rejsegarantifonden nr. 3344 sikrer din rejse i tilfælde af konkurs.
-
Dækker min rejseforsikring?
Vi anbefaler altid, at du tegner både afbestillings- og rejseforsikring. Afbestillingsforsikringen dækker i tilfælde af akut sygdom samt andre uforudsete forhold før afrejse. Rejseforsikringen dækker under rejsen i tilfælde af sygdom, tilskadekomst, hjemkaldelse, retshjælp, privatansvar m.m.
Nogle forsikringsselskaber dækker ikke, hvis du køber en rejse, mens Udenrigsministeriet fraråder rejser til et rejsemål, og selvom rejserestriktionerne efterfølgende ændres. Tjek derfor din rejseforsikring grundigt så du sikrer dig at den dækker som forventet.
Køber du en Gouda Rejseforsikring hos Drømmerejser, så er du dækket helt som normalt, både mht. afbestilling og på selve rejsen.-
SÅDAN DÆKKER GOUDA
Goudas afbestillingsforsikring dækker fuldstændigt som normalt både i forbindelse med sygdom eller tilskadekomst hos forsikrede, medrejsende eller nærmeste familie og i flere andre tilfælde.
Rejser til Udenrigsministeriets orange områder
Gouda dækker også ved rejser til de områder, som Udenrigsministeriet fraråder ikke-nødvendige rejser til. Der vil dog ikke være dækning for evakuering fra en destination, der på udrejsetidspunktet er berørt af pandemien, fordi man var bekendt med situationen inden afrejsen.
Rejser til Udenrigsministeriets røde områder
Drømmerejser anbefaler, at du ikke rejser til røde områder. Vælger du at rejse til et rødt område (hvortil Udenrigsministeriet fraråder ALLE rejser) dækker forsikringen som udgangspunkt på samme måde, som ved en rejse til et orange område. Hvis du fx kommer til skade eller bliver syg, vil Gouda dog foretage en individuel vurdering af, om der er dækning i henhold til forsikringsbetingelserne.
-
Hvordan kan jeg holde mig opdateret under rejsen?
Du kan holde dig opdateret via Udenrigsministeriets gratis app Rejseklar. Vi anbefaler herudover at du skriver dig på Udenrigsministeriets Danskerliste.
-
Er der særlige regler under rejsen?
Selv om du er ude at rejse, bør du som minimum følge de samme anbefalinger omkring afstand og god hygiejne, som er udstukket af de danske Sundhedsmyndigheder. Herudover kan der være lokale restriktioner, som du bør holde dig orienteret omkring.
-
Kontakt til Drømmerejser
Har du spørgsmål til din rejse eller dit rejsemål kan vi træffes på telefon 33150077 og udenfor åbningstid på mail: info@drommerejser.dk. Ved hastesager er du velkommen til at kontakte os på mobil/sms: 3131 4648.
NYTTIGE LINKS
Udenrigsministeriet
Udenrigsministeriets Rejsevejledninger
Udenrigsministeriets Rejseklar App
Udenrigsministeriets Danskerliste
Sundhedsstyrelsen
Gouda Rejseforsikring - Corona information
Gouda Rejseforsikring
Drømmerejsers rejsebetingelser